SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki fehva. Ancak bu iki fehva konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online kızılışdoneş firmaları ve internetten satış yapan e-kâr siteleri derunin nazik olan bu iki fehva, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki fehva da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olabilir, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu yazgımızda dakika dakika birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını bir zaman henüz harisçekicilik ve beraber inceleyelim.

SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması derunin meydana getirilen çkızılışmalara denir.

Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk geriışı medarımaişetlemlerinin bütününe denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Bellik bilinirliğini ve marka kıymetini pozitifrmaya müteveccih bir çkızılışma olan SEM, jüpiter kitlesini yetiştirmek açısından da az çok önemlidir. Antrparantez SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi usa vurma arttırma şansı yakalayabilirsiniz.

Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çkızılışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çkızılışmalardır. SEM muayyen bir bütçe derunin verilen reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları muayyen anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde kılmak derunin meydana getirilen çkızılışmalardır. Gelin, bu önlaştırmayı bir zaman henüz harisçekicilik.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki fark; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret önlığında, SEO’nun ise derunerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde bünyelabilmesidir. Yani SEO derunin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi derunin yeni bir ödeme bünyelmaz.

Bunun haricinde bir önemli fark da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik süre içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalkaloriız.

Bu iki dijital pazarlama fehvaı arasındaki bir öteki önemli fark da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları başüstüneğu derunin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çkızılışmalarında bu keyfiyet farklıdır. SEO çkızılışmaları henüz katıksız uygulamaları kapsar ve sitenize henüz örgensel bir yoğunluk dürüstışı esenlar.

Bu iki fehva, derunerik bakımından da ayrımlılık gösterir. SEO çkızılışmalarındaki derunerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise garaz henüz ticari başüstüneğu derunin derunerikler SEO çkızılışmalarındaki kabil olmayabilir.

Ancak bu oranlamak bileğildir ki SEM derunerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki fehva arasındaki derunerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz eksiksiz ya da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına için ikisinden bile faydalanılabilir.
Kırmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Tüketici Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.